در دنیای Castlevania شخصیت های مختلفی وجود دارند که از شخصیت پردازی عمیق برخوردار هستند، یکی از آنها Gabriel Belmont است که در دو نسخه با دو محوریت متفاوت نقش آفرینی می کند. در اولین نسخه، Lords Of Shadow، شاهد حماقت های وی هستیم که او را همانند قهرمانی که تنها به فکر رسیدن به آرامش است، برایمان معرفی می کند. شاید حس انتقامی که گابریل در وجودش احساس می کند او را بیشتر به سیاهی می کشاند تا به روشنایی و آرامش، چه دانید؟! بعد از اتفاقات مختلف و حوادثی که گابریل با آنها رو به رو می شود، شاهد سیاه تر شدن داستان و گرایش آن به تخریب قهرمان هستیم که کم کم به درون او رخنه می کند. در نهایت و با مبارزاتی که شاهد آنها هستیم، تاریکی قطرات آلوده خود را که سر منشاء تاریکی هستند درون گابریل که تا پایان بازی به قهرمانی به یاد ماندنی تبدیل شده بود، منتقل می کند. این فرآیند او را به موجودی غیر قابل پیش بینی تبدیل می کند که در نهایت باعث انزوا و گوشه گیری وی می شود که زمینه حکمرانی تاریکی و سیاهی را فراهم می کند. در جایی که شیطان دوباره بازگشته تا فرمان روا شود، تنها یک شجاع دل که گزند زیادی از او دیده، توان مقابله با وی را می تواند داشته باشد، کسی که دیگر از Lords Of Shadow گذشته و به Prince Of Darkness رسیده است.
بازیکن در اولین شماره از این سری با رویکرد های مختلف روبه رو شد. همین عامل باعث ایجاد دگرگونی های مختلفی در ماهیت و کلیت گیم پلی می شود، هرچند می توان گفت تمام نمونه های آن را در Lords Of Shadow مشاهده کردیم ولی اینبار تغییرات گسترده ای در آنها ایجاد شده است، با این وجود همواره جا برای پیشرفت و به چالش کشیدن دیگر المان ها وجود دارد. به طور مثال تنها با ایجاد یک تغییر در یکی از المان های اصلی می توان تغییرات گسترده ای در گیم پلی ایجاد کرد. یکی از تغییرات عمده ای که در این نسخه شاهد آن هستیم، تغییر و یا در حقیقت تبدیل قهرمان بازی به ضد قهرمان است! همین عامل در کشش های درونی تغییرات گسترده ای می تواند ایجاد کند. به طور مثال می توان به میزان خشونت، بی رحمی و عصیان در شخصیت کاراکتر(گابریل یا همان دراکولا) اشاره کرد که در تمام تریلر های مربوطه، چه آنهایی که نشانگر بعد داستانی بوده اند و چه آنهایی که بیانگر و نشان دهنده ماهیت گیم پلی به خوبی احساس می شود. چنین حالات و تغییرات را می توان در ماهیت تک تک کاراکتر هایی که با دراکولای LOS2 رو به رو می شوند یا با وی تعامل دارند مشاهده کرد. از جایی که ماهیت و شخصیت کاراکتر محوری بازی یا همان گابریل از روحیات پیچیده تری نسبت به اولین نسخه از این سری برخوردار است، می توان انتظار داشت که نشانه هایی از گذشته در دورن این مرد خسته و زخم خورده پیدا شود، هرچند نمی توان انتظار مرحمت از چنین مردی داشت! همان طور که اشاره شد بازی و در حقیقت ماهیت گیم پلی به دلیل اینکه دیگر المان های محدود کننده شخصیت های مثبت در کالبد دراکولا(گابریل) وجود ندارد از خشونت بیشتری برخوردار است.
کلیت بازی در بخش گیم پلی بر پایه LOS بنا شده است و در این نسخه گابریل از سلاح(شمشیر) جدیدی به نام Blood Whip استفاده می کند. همانند دیگر بازی های هم سبک، در این نسخه هم شاهد حرکات و فنون زنجیر وار خواهیم بود که بر اساس زمان به کار گیری، از قدرت و انعطاف پذیری خاصی برخوردار خواهند بود.
همانند اولین نسخه از این سری می توانید با ترکیب حرکات سنگین و سبک فنون جدید و دنباله داری به وجود آورید که قدرت تخریب بالایی داشته باشند. دراکولا هنگام مبارزه با دیگر دشمنان می تواند از خون آنها استفاده کند که با هدایت آنها به دو کانال Void و Chaos توان تخریب بیشتری به دست می آورد. زمانی که قابلیت های مذکور فعال می شود، دراکولا سلاح خود را به نوع جدیدی تحت نام Void Sword تبدیل می کند که این سلاح به دراکولا اجازه می دهد تا با استفاده از ضربات و المان های مخصوص به آن، سلامتی از دست رفته خود را باز پس بگیرد. با تغییر به Chaos دراکولا می تواند از آن برای نابود کردن سپر دفاعی دشمنان استفاده کند که این امر در مبارزاتی که مستلزم صرف زمان و قدرت زیادی است، بسیار کارآمد و مفید خواهد بود. به نوعی می توان گفت این دو قابلیت تغییر و بهبوده یافته دو قابلیت Light و Shadow Magic هستند که در Lords Of Shadow به کار گرفته شده بودند.
هر یک از سلاح ها برای خود دارای قابلیت های منحصر بفردی هستند که آنها را به بهترین از نوع خودشان تبدیل کرده است. به طور مثال می توان به ۲۵ Combo مختلف برای Void Sword اشاره کرد که واقعاً از وسعت و گستردگی زیادی برخوردار است. می توان در بازی خیلی سریع بین سلاح های مختلف Switch کرد و همانند DmC از قابلیت های مختلف هر یک به بهترین شکل استفاده و بهره برد. به دلیل آنکه دراکولا از قدرت و توان مخصوصی برخوردار است، هر یک از Combo ها به شکل خاصی اجرا می شوند که تنوع و جذابیت خاصی به مبارزات می دهد. با بیشتر و ادامه دار تر شدن حرکات و فنون، می توان قدرت و تخریب هر یک از آنها را بیشتر کرد.
شاید در برخی عناوین سینمایی دیده باشید که دراکولای داستان، از قدرت های خاصی برخوردار است؛ los2 هم از این ماجرا با اینکه عنوانی ویدئویی است مستثنی نیست، دراکولا دارای قدرت خاصیست که می تواند با استفاده از آن دشمنانی که برعلیه او هستند را طلسم کرده و از آنها به عنوان نیرو های کمکی استفاده کند. به طور مثال می تواند با تسخیر یکی از دشمنان از او برای مبارزه بر علیه دیگر دشمنان استفاده کنید یا اینکه او را برای نگه داشتن اهرمی که نیازمند کشیده شدن است مامور کند.
برای آنکه در سلاح های بازی تنوع خوبی ایجاد شود سازندگان دست به کار شده اند و سلاح دومی هم در بازی قرار داده اند که دراکولا می تواند از آن برای نابود کردن دشمنانش استفاده کند. سلاح ها و آیتم های مختلفی برای کاراکتر اصلی در نظر گرفته شده است، Stolas’ Clock عملکردی همانند StopWatch دارد که در نسخه های کلاسیک مورد استفاده قرار می گرفت و در نهایت می توان به DragonForm اشاره کرد که دقیقاً عملکردی همانند Dark Crystal دارد و در جزئیات ناچیزی باهم تفاوت دارند. بازی از نظر گرافیک و بعد صداگذاری تا جایی که در تریلر ها منتشر شده است از همان المان هایی که در نسخه شماره ۱ وجود داشتن پیروی می کند.
البته نباید فراموش کرد که طراحی های هنری به کار رفته در بازی همانند دیگر نسخه های Castlevanina از پردازش خوبی برخوردار است و می تواند انتظار گرافیکی چشم نواز از این نسخه داشت.