بازی Devil May Cry هنوز دارای اکشنی منحصر به فرد، مبارزات روان و شخصیت های دلنشین می باشد که نشانه بارز این سری بازی ها می باشد.
دانته ی Devil May Cry مردی جوان است که می داند انسان نیست، او شیاطینی که در طول زندگی اش او را شکنجه کرده اند را دوست ندارد. او بین دنیاها گیر کرده است و احساس یک رانده شده به او دست داده است.
همه چیز از سال ۲۰۰۹ شروع شد، وقتی که مجله ی گیم اینفورمر طی یک شایعه اعلام کرد که شماره ی بعدی سری DMC توسط استودیوی نینجا تئوری ساخته خواهد شد و تا سال ۲۰۱۲ از آن خبری نخواهد بود. مثل تمام شایعات دنیای بازی های رایانه ای، این شایعه هم درست از آب درآمد و در “توکیو گیم شو” سال ۲۰۱۰ بازی به طور رسمی معرفی شد.
گیم پلی سری بازی های Devil May Cry در سبک Hack & Slash جای میگیرد که در آن شما در قالب شخصیت اصلی با وارد کردن ضربات متوالی، سریع و عموماً با سلاح سرد به پیش روی در بازی می پردازید .در این عنوان جدید هم، همین روال گیم پلی با انجام اندک تغییرات گنجانده شده است که انتظار دیگری هم به غیر از آن وجود نداشت. تیم ساخت بازی تمام تلاش خود را انجام داده است که اصلی ترین ویژگی این سری بازی، یعنی سرعت بالای گیم پلی و مبارزات نفس گیر و بدون درنگ را در بازی جدید نیز پیاده کند که میتوان گفت تا حدود زیادی در این زمینه موفق بودهاند و دانته جدید هم با همان طراوت و سرعت، دشمنان را از بین میبرد. در این نسخه ، سرعت مبارزات و عملکرد دانته تقریبا نزدیک به آن چه که در شماره سوم بازی دیده بودیم، است. کامبوها و امکان وارد کردن انواع و اقسام ضربهها از دیگر ویژگی ممتاز این سری بازی است که در شماره سوم به حد اعلا و پیچیده خود رسید . اینبار نیز تیم سازنده سعی کردهاست که امکان وارد کردن همان کامبوها را حتی بیشتر از نسخههای قبلی در بازی بگنجاند، به همین منظور شما مطابق عناوین قبلی با استفاده از سلاحهای مختلف دانته و با ترکیب مختلف ضربات، میتوانید کمبوهای جالب و متفاوتی را خلق کنید. حتی اینبار میتوانید با استفاده از دو اسلحهی جدید منحصر به فرد دانته یعنی Osiris و Arbiter که بازوهای شیطانی و فرشتهای دانته است،.به خلق ضربات ترکیبی منحصر به فردی بپردازید که قبلاً امکان آن وجود نداشت. این دو سلاح که شبیه دو داس بلند است و به ترتیب نماینده نیمه شیطانی و نیمه فرشتهای دانته است علاوه بر مبارزات، بر پلتفرمینگ بازی نیز تاثیر گذاشتهاند و شاید بتوان گفت یکی از اصلیترین امکان متمایز کننده بازی جدید از عناوین قبلی هستند. در حالی که در عناوین قبلی شاهد آن چنان پلتفرمینگی نبودیم. اینبار Ninja Theory با استفاده از تواناییهای این دو سلاح و قابلیت ویژه دانته تحت عنوان Angel Boost که دانته را در هوا به سرعت به جلو حرکت می دهد، پلتفرمینگ بازی را بسیار گستردهتر از قبل کرده است و تعداد زیادی موانع در بازی به مدد همین ویژگیهای جدید دانته گنجانده شدهاست که برای عبور از آنها میبایست از تواناییهای جدید دانته استفاده کنید.
ویژگیهای این بازی :
- دانته کیست؟ : شما داستان دانته را در یک بازی کاملا دنبال خواهید کرد. شخصیت محبوب این بازی یعنی Vergil که بردار دانته است نیز به شما در این زمینه کمک می کند.
- اکشن بی نظیر : سیستم مبارزه با شمشیر و اسلحه به همراه اسلحه های جدید شخصیت فرشته و شیطان و قابلیت های منحصر به فرد از دیگر ویژگی های بازی هستند.
- Rebelion : شمشیر مورد اعتماد دانته است و از طرف پدرش Sparda به او رسیده. این شمشیر دارای قابیت های ترکیبی برای حمله می باشد و برای کشتن دشمنان بسیار کارآمد است.
- Ebony & Ivory : این تفنگ ها برای کشتن سریع دشمن کاربردی هستند تا بتوانید سریعتر آنها را از بین ببرید.
- Arbiter : یک تبر شیطانی که می تواند بادهای سنگین تولید کند و سپرهای دشمنان را بشکند.
- Eryx : دستکشی قدرمند و شیطانی که قوی ترین حملات روی دشمنان را می تواند ترتیب دهد