G-LME32X2E9G
همه ما وقتی نام Io Interactive را می شنویم یاد بازی محبوب Hitman می افتیم یکی از بازی های معروف این شرکت Kane & Lynch است که شماره اول آن سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد و که دارای شخصیت پردازی خوبی بود. شرکتIo Interactive اعلام کرد که شماره بعدی این بازی را خواهد ساخت و اکنون ۳ سال از عرضه شماره اول گذشته و Kane & Lynch 2: Dog Days می خواهد با عرضه خود ارزش های استودیو سازنده را ثابت کند .
روزهای سگی دو نفر را چگونه می توان دید ؟ به نظر شما این روز ها همانند روزهای عادی هستند ؟ بیشک اینگونه نیست . بار دیگر کین و لینچ مانند قبل که با هم ماموریت هایی انجام میدادند دوباره با هم متحد شدند تا بتوانند روزهای سگی را به پایان برسانند . انتخاب نامی که جلب توجه کند در بازی های امروزی زیاد دیده میشود که یکی از عناوین , بازی کین و لینچ ۲ : روزهای سگی است . بازی دستخوش تغییرات زیادی شده تا بتواند وارد رقابت بازار بازی های رایانه ای شود . یکی از مهمترین این تغییرات بزرگترین نوآوری بازی محسوب می شود و آن هم مستند وار بودن بازی است . شاید کلمه " مستند وار " کمی گنگ باشد برای همین بیشتر توضیح می دهیم :برای برخی از ما پیش آمده که در یک لحظه با یک اتفاق عجیب و شاید خطرناک و جذاب روبرو شویم شاید برخی از ما فرار کنیم و برخی به سرعت سعی کنیم از این اتفاق را به خاطر بسپاریم و از آن تجربه کسب کنیم. حالا فکر کنید که شما از درگیری دو دوست خشن با یک باند مافیایی فیلم بگیرید . آن زمان است که Kane & Lynch 2: Dog Days متولد می شود . بله شما قدم به قدم همراه Lynch می روید و او را کنترل هم می کنید و در واقع شما کارگردان این بازی هستید و این ویژگی المانی است که تا کنون در هیچ بازی ای دیده نشده ،تغییر محسوس دیگر این است که شما تنها می توانید Lynch را کنترل کنید ماشه را در دستان این روانی بچکانید . چرا می گویم روانی ؟ اگر شماره اول را بازی نکرده اید سری به آن بزنید تا از صحت این صفت آگاهی پیدا کنید .اکنون وقت آن است که بدانیم چرا این درگیری بین این دو دوست و باند مافیایی پیش آمده است ، اگر بخواهم خلاصه بگویم یک کلمه " پول " ، اما بهتر است جزییات آن را هم بگوییم :بعد از تمام شدن ماجراهای قسمت اول اکنون Kane می خواهد یک زندگی آرام برای خودش ترتیب دهد اما مگر Lynch می گذارد ! Lynch در شانگهای مشغول یک معامله بزرگ اسلحه است اما به تنهایی از پس این کار بر نمی آید پس تنها راه حل را درخواست کمک از دوستش Kane می بیند و Kane با این که می خواهد در آرامش زندگی کند اما باز هم روی دوستش را زمین نمی گذارد و عازم شانگهای می شود . تفکر این دو دوست این است که همه چیز به راحتی تمام می شود و آنها با جیب های پر پول به خانه بر می گردند ، اما فکر انها غلط از آب در می آید و همه چیز ناگهان به هم می ریزد و اکنون طرف معمله شان به بزرگترین دشمنشان تبدیل شده است .
از داستان که بگذریم باید به گیم پلی بپردازیم سازندگان بازی دست به تغییرات بنیادی در آن زده اند اول از همه باید به بازبینی سیستم کاور گیری که دیگر در بیشتر بازی ها قابل مشاهده است ، توانایی انتخاب برای رفتن به سوی کاور و یا تیر اندازی به شخص مهاجم در صورت زمین خوردن در اثر تیر اندازی شدید از طرف دشمنان و همچنین قابلیت استفاده از سپر انسانی که مانندش را در بازی SC : Conviction دیده بودیم . همچنین حرکات دوربین بازی نیز به جذابیت و نزدیک کردن بازی به واقعیت کمک می کنند . مثلا اگر به سرعت بدوید فیلمبردار به همراه دوربین به سمت شما می آید یا اگر کسی را در نزدیکی دوربین بکشید خون او روی لنز دوربین می پاشد یا اگر دوربین ناگهان وارد محیطی شود که منبع نور پرنوری دارد برای چند لحظه از کیفیتش کم می شود و با تصویری تار مواجهیم و گاهی هم با تصویر پیکسلیت روبرو می شویم . در کل گیم پلی بازی ترکیبی از نوآوری و استفاده از المان های مشهور بازی های سوم شخص است که می توانند این بازی را بسیار جذاب کنند .
مکانیسم جدید تیراندازی بازی ، سخت ، آموزنده ، به طرز شگفت آوری جذاب و به مراتب قابل اعتماد تر است . این به این معنی است که شما می توانید توجه خود را به اکشن تغییر دهید ، هم چنین این مرحله مکان خوبی برای امتحان کردن محیط واجزای قابل تخریب است ، جایی که میله ها و تیرک های چوبی و پارتیشن های کاغذی نازک رستوران در زیر فشار و نیروی تیراندازی اسلحه ها به تکه های کوچک و پاره پاره تبدلی می شوند و البته همه ی اینها باعث می شود اکشن و زدوخورد بازی به طرز فزاینده ای دل و روده ای تر شود و لذت بیشتری پیدا کند . چیزی که در این مرحله از ساخت بازی بسیار اطمینان بخش است AI یا همان هوش مصنوعی دشمنان شما در بازی است که به طرز غیر قابل انتظاری خشن و متهاجم ظاهر شدند و بسیار خوشحال می شوند که خودشان کاور بگیرند و به سمت شما حمله کنند و از گلوله های شما جا خالی بدهند ، وقتی که تمرکز شما به جای دیگری باشد . از آنجا که مسیر بازی و اکشن فقط یک راه دارد و در واقعا خطی است ، IO سعی کرده است تنش و کشمکش موجود در بازی را به وسیله ی یک سری قطعات بسیار تاثیر گذار بالا ببرد که برای مثال شامل حضور احتمالی نیروی ضربتا در بازی است . هم چنین IO بسیاری از آس های خود را هنوز رو نکرده است و وجود co-op آنلاین split screen co-op آفلاین برای بخش تک نفره ی بازی فقط بخش کوچکی از چیزی هایی است که بازی عرضه می کند . اتحاد شکننده (Fragile Alliance ) بدون شک بهترین بخش بازی است اصلی است که با co-op آنلاین ۸ نفره ی خود یک خون ریزی تمام عیارمولتی پلیری راه می اندازد و در کنار مدهای جدید ، بخش چند نفره ی بازی را می ترکاند . در حقیقت IO گفته است بخش چند نفره یکی از قسمت های اصلی بازی است.
گیم پلی بازی دارای خصوصیت های جالب است . سیستم های پناهگیری و از پیش برنامه ریزی شده از جمله کارها و المان هایی است که در بازی خواهیم دید . با توجه به آپدیت متور گرافیکی بازی و موتور پایه که همان نسخه ی قدیم موتور استفاده شده در K&L 1 است گیم پلی و حرکات کاراکتر طبیعی تر خواهد بود . شما به عنوان یک گیمر کنترل "لینچ" را برعهده بگیرید زیرا در این شماره شخصیت اصلی لینچ است . اگر بیاد داشته باشید در نسخه ی اول "کین" شخصیت اصلی بازی بود . اما از همه جالب تر این که در Co-Op می توانید کنترل کین را هم انتخاب کنید . در بازی انواع اسلحه وجود دارد که قدرت هرکدام با یک دیگر تفاوت دارد . در بازی می توانید بدوید , اهسته راه بروید , مخفی شوید و ... که در نسخه ی اول نیز انجام میشد را نیز انجام دهید . اگر بیاد داشته باشید در نسخه ی اول هرگاه لینچ زخمی میشد باید به اون کمک میکردید . اگر اهل گیم باشید این خصوصیت را در بازی Army Of Two دیده اید. یکی از مهمترین امتیازاتی که بازی K&L 2 دارد همین بخش گیم پلی است که فرد گیمر را به اوج هیجان و استرس میبرد.
حداقل |
|
OS : | Microsoft Windows XP/VISTA/Seven |
CPU : | INTEL Core2 Dou E5500 or AMD Equivalent |
RAM : | 2GB |
VGA : | DirectX 9.0 - 1GB |
HDD : | 7.8GB of free space |
DVD : | 2DVD |