G-LME32X2E9G
در ماه جون سال 2008 بود که Battlefield : Bad Company عرضه شد و نظر همگان را به خود معطوف کرد . گیم پلی سریع و جذاب بازی در کنار تخریبی که تقریبا در بازی های مشابه بی سابقه بود و هم چنین داستان ، موسیقی ، صدا و گرافیک خوب ، از ویژگی های مثبت بازی بود. این عنوان توسط استودیوی DICE یا Digital Illusions CE ساخته شد و ناشر بازی نیز EA بود .BF:BC موفقیت های زیادی کسب کرد و استاندارد های جدیدی به سبک FPS وارد کرد EA. از قبل از عرضه ی Bad Company اعلام کرد که این بازی یک سه گانه است و با توجه به توجهی که از سوی مخاطبین به نسخه ی اول شده بود EA DICE تصمیم گرفت دو سال بعد از نسخه ی اول ، نسخه ی دوم را با نام Battlefield : Bad Company 2 عرضه کند .. موتور بازی Frostbite Engine نام داشت که مشخصه ی اصلی آن بوجود آوردن فضایی قابل تخریب بود که در نسخه ی دوم بازی با Upgrade کردن این موتور توانایی تخریب در بازی افزایش یافته است . طراحان نسخه ی قبل Patrick Bach و Tobias Falk بودند که همین اشخاص بر روی BF : BC2 کار می BF : BC2 برای اولین بار در E3 2009 نمایش داده شد و اطلاعات و ویدیو های زیادی نیز تا به حال از این بازی منتشر شده است .
در BF:BC2 از تکنولوژی ای بهتر و قوی تر از نسخه ی اول استفاده شده است و به این ترتیب شما می توانید هر ساختمانی که دوست دارید را کاملا داغون کرده و پایین بیاورید و آن ها را بر سر دشنمان خود خراب کنید . البته به دلیل طراحی بی نقص هوش مصنوعی به وسیله ی سازندگان شما نیز ممکن است به این بلا دچار شوید و به ترتیب است که دفاع کردن در یک گوشه هیچ معنایی برای شما ندارد چرا که هر لحظه ممکن است ساختمان بر روی سر شما خراب شود . خراب شدن ساختمان ها نیز کاملا طبیعی بوده و همه ی قوانین فیزیک در این بازی در سطح بسیار بالایی حضور دارد .
طراح ارشد بازی آقای Patrick Bach که یک مرحله از بخش single-player را بازی می کرد و با استفاده از یک نشانه گر لیزی بر روی یک تانک نشانه می گذارد تا جت جنگنده از هوا به کمک او بیاید . به این ترتیب بلافاصله جتی که ساپورت هوایی را برای شما فراهم می کند از آسمان بر سر این تانک خراب شده و آن را منفجر می کند اما نکته ی جالبی که وجود داشت این بود که دو ساختمانی که در اطراف این تانک قرار داشتند بر اثر موج انفجار تخریب شده و فرو می ریزند . واقعا زیبا و عالی بود و طبق صحبت مسئولانDICE که می گویند شما می توانید همه چیز را با خاک یکسان کنید واقعا همه چیز با خاک یکسان شد . موتور Frostbite Engine به راحتی و بدون هیچ افت فریمی این صحنه را پدید آورد . اما یک راه دیگر هم برای منهدم کردن این تانک وجود دارد . شما می توانید RPG خود را در آورید و ساختمان های اطراف تانک را خراب کنید تا کل ساختمان بر روی تانک فرود آید و آن را له کند . همانطور که می بینید هیچ اجباری در نحوه ی پیش برد بازی توسط شما وجود ندارد و به هر روشی که دوست داشته باشید می توانید در بازی پیش روی کنید .
مدیر تولید DICE آقای Lars Gustavsson می گوید که تیم ساخت بازی تخریب کاملا پیشرفته را فدای چیز های دیگر نکرده است : « ما واقعا به سطح بسیار خوبی رسیده بودیم . تخریب بسیار کامل و پیشرفته بود اما برای اینکه این سیستم را در بازی قرار دهیم میبایست تعداد کاراکتر ها ، وسایل ، ادوات جنگی و کلا اجزای محیط را کمتر کنیم و یا اینکه بخش مولتی پلیر را کوچکتر بسازیم . ما این چیزها را نمی خواستیم و به همین دلیل میزان تخریب را اندکی پایین آوردیم .» هدف از تخریب در بازی این است که یک درک و آگاهی قوی و دقیق به کاربر بدهیم و واقعیت آن در درجه ی بعدی قرار میگیرد که آقایGustavsson از درجه ی تخریب کاملا راضی است و می گوید :« این دقیقا چیزی است که هر گیمری در بازی می خواهد ، یک تخریب مناسب و کامل . اگر ما به این آستانه می رسیدیم برای ما کافی بود و خوب ما به این سطح رسیدیم . اگر می خواستیم از این حد فراتر برویم کاملا بد و غیر مسئولانه بود .»
بازی BF : BC2 که دارای Single-player مشخص و قوی است ، شما در نقش Preston ، یکی از 4 سرباز پیچیده ای که به فکر خود هستند، به طرز مخصوص و احمقانه ای وارد جنگ می شوید . در نسخه ی قبل شما در منطقه ی جنگی به دنبال طلا بودید ، اما مثل اینکه مسئولانDICE قصد دارند بازی را کمی واقعی تر کنند و درBad Company 2 پرستون و دوستانش در گروه Bad Company باید بیشتر به فکر جنگیدن باشند تا جمع آوری طلا . Gustavsson آنها در وسط میدان جنگ بودند ولی اصلا به ارتشی که قصد جانشان را داشت توجهی نداشتند و فقط به فکر طلاهایی بودند که در زمین های جنگی وجود داشت . اما الان همه چیز فرق کرده است و آنها باید بیشتر به فکر جنگیدن باشند تا طلا .
مرحله ی اول درروستای Abkhazi که توسط کوه های پوشیده از برف احاطه شده است ، با یک کار ساده شروع می شود و بچه های گروه Bad Company از یک دریاچه ی یخ زده عبور می کنند و به جاسوسی سربازان دشمن می نشینند که چیزی را در کامیون ها بارگذاری می کنند . توضیحاتی که در زیر تصویر می آید به شما می گوید که آنها را از بین ببرید به محض اینکه گروهبان گلوی یکی از سربازان را می برد سریعا همه چیز تغییر می کند و جنگ شدت می گیرد . در همین حین از پنجره ها به سمت شماRPG شلیک می شود و آتش دشمن به نشانه ی خواستن نیروی پشتیبانی بالا می رود .
کنترل بازی مانند نسخه ی قبل است ، شما کاور می گیرید (که البته با قرار دادن سیستم Destruction 2.0 در بازی کاور گرفتن زیاد مطمئن نیست ) ماشین های جنگی را منفجر می کنید ، ساختمان ها را پایین می آورید ، با دشمنان آتش رد و بدل میکنید و در بعضی مواقع می توانید پشت یک50-cal نشسته و دشمن را بکشید یا با یک نارنجک انداز به جان ماشین های جنگی آنها بیفتید ، البته استفاده از air support هم همیشه گزینه ی مناسب و خوبی است .
در مرحله ای که تیم Bad Company در حالی که سوار بر ATV بودند کامیون های دشمن را تعقیب می کردند و در همین حال ماشین های زرهی دشمن به همراه ATV سوارها در حال تعقیب شما هستند که با تیر اندازی سنگین یک هلیکوپتر به داخل تونل می روند و کاملا نابود می شوند . در حین مرحله شوخی های بامزه ای هم وجود دارد ، مثلا هنگامی که از رویATV به درون دره سقوط می کنید و یا هنگامی که دشمنان شما را با RPG تکه تکه می کنند ، یارانتان می گویند " کدوم احمقی رانندس ؟؟" و دست انداختن های بامزه ی دیگر که تا حدودی بازی را از یکنواختی در آورده است .
حداقل |
|
OS : | Microsoft Windows XP/VISTA/Seven |
CPU : | INTEL Core2 Dou E5200 or AMD Equivalent |
RAM : | 2GB |
VGA : | DirectX 9.0 - 512MB |
HDD : | 15.7GB of free space |
DVD : | 3DVD |