بازی Call of Duty: Ghosts طبق سنت همیشگی، قرار است این بار توسط استودیوی Infinity Ward ساخته شود ولی مهمترین تفاوتی که با نسخههای قبلی دارد، این است که دیگر خبری از دنبالههای Black Ops و Modern Warfare نخواهد بود و سازندگان با انتخاب Stephen Gaghan قصد دارند داستان جدیدی را پیاده سازی کنند. در سال ۲۰۲۳ آمریکا به یک کشور ضعیف تبدیل شده است و دیگر همانند گذشته از تجهیزات نظامی پیشرفتهای برخودار نیست و این بار کشورهای آمریکای جنوبی که حرف اول را در زمینهی نظامی میزنند وارد جنگ میشوند و قصد دارن تمامی بقایای آمریکا را با خود به غارت ببرند. بنابراین تنها روزنهی امید آمریکا، به گروه اشباحی است که از جوخههای مختلف تشکیل شده است که هدف اصلی آنها، مقاومت در مقابل این استعمارها خواهد بود.
در واقع این گروه توسط آخرین افراد US Special Ops Forces پرورش یافتند تا بتوانند بر علیه کشورهایی که آمریکا را به تصرف در آوردند، ایستادگی کنند. نکتهی قابل توجه این است که دیگر همانند نسخههای گذشته، مأموریتهای فرعی در بخش جدایی قرار نخواهند داشت و بازیکن برای این که بخواهد مأموریتهای فرعی CoD: Ghosts را انجام دهد، میبایست در طول بخش Campaign بازی، آیتمهایی را جمع آوری کند که به وسیلهی آنها بازیکنان میتوانند مأموریتهای جدیدی را باز کنند.
ممکن است بازیکنی هیچ کدام از این آیتمها را پیدا نکند، در این صورت وی شانس خود را برای تجربه کردن مأموریتهای بیشتر از دست خواهد داد. سازندگان بیشتر از همه روی روابطی که بین شخصیتهای بازی شکل میگیرد مانور زیادی داده است. زیرا شخصیت اصلی بازی دو برادر هستند که حاضرند برای یکدیگر فداکاری کنند و این حس به زیبایی در این نسخه تداعی شده است. Call of Duty: BlackOps II اولین نسخه از این سری بود که در آن، Set-Pieceها به طور کامل برنامهریزی نشده بودند و روایت بازی را از حالت "کاملاً خطی" خارج کرد و در نتیجه با واکنشهای مثبت روبرو شد. با این حال IW در این نسخه هم قصد دارد راه Treyarch را ادامه دهد و گزینههای زیادی را روی میز قرار دهد تا بازیکنان بتوانند خودشان ادامهی داستان را انتخاب کنند.
شاید برگ برندهی سری Call of Duty تا الآن، گیمپلی آن بوده است که سازندگان این سری با اضافه کردن المانهای جدیدی موفق شدند که این سری را به پرطرفدارترین فرنچایز تاریخ تبدیل کنند. در واقع CoD بیشتر قصد دارد که بازیکنان یک تجربهی سینماتیکی از آن داشته باشند. صحنههایی در طول مأموریتهای بازی رقم میخورند که پر از هیجان و دلواپسیهای فراوان خواهند بود. اولین چیزی که مطمئناً توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، مأموریتهایی است که قرار است در دریاها و یا حتی اقیانوسها انجام شود. تعقیب و گریز در زیر آب و میان جلبکها به طور قطع برای شما جالب خواهد بود و علاوه بر آن، استتار یکی از قابلیتهای جدیدی است که میتواند به بازیکنان کمک بسیار زیادی کند.همچنین لازم به ذکر است که برای اولین بار در زیر آب، بازیکنان شاهد نبردهای سنگین خواهند بود.
مأموریتهای بازی به طور کلی وسیعتر شده است و سگها هم نقش بسیار پر رنگی را در طول بازی ایفا میکنند. تیم سازندهی CoD: Ghosts بارها به این موضوع تأکید کردهاند که هدف آنها ساخت یک بازی خشن با شکنجههای شدید نیست بلکه آنها میخواهند با وفاداری به نسخههای گذشته، صحنههایی را پدید آورند که از یک شوک معمولی بیشتر باشد و بازیکن را درگیر خود کند.
موتوری که قرار است برای ساخت این بازی استفاده شود، نسخهی بهبود یافتهی همان انجینهای گذشته است که این بار IW Engine Next Gen نامیده میشود. تمرکز اصلی سازندگان روی نسخههای نسل بعد Call of Duty: Ghosts است پس باید انتظار یک گرافیک بسیار قدرتمندی داشته باشید. همان طور که اذعان شد، در بازی مأموریتهایی در زیر آب وجود خواهد داشت. بنابراین طراحی آب و افکتهای آن میتواند تأثیر مستقیمی روی آن داشته باشد. با توجه به نمایشی که از این بازی مشاهده کردیم، خوشبختانه سازندگان روی طراحی آب وسواس زیادی انجام دادند و در کنار آنها، محیط زیر آب را هم با دقت و ظرافت خاصی طراحی کردند. انفجارهایی که رخ میدهد از جزئیات خوبی برخوردار هستند و افکتهای آتش نیز به خوبی طراحی شدند. موجودات آبزی هم به خوبی شکل گرفتهاند که مرجانها، جلبکها، کوسهها و ماهیها از مهمترین آنها خواهند بود.
رنگ بندی این موجودات از دقت خاصی برخوردار هستند و تنوع زیادی را به کالبد CoD: Ghosts تزریق میکند. نورپردازی و سایهزنیها پیشرفت کردهاند و سایههای کاراکترها به صورت داینامیک هستند. این سری کاتسینها و صحنههای سینماتیکی فوقالعادهای دارند. این نسخه هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود و سازندگان وعدهی وجود صحنههای سینماتیک با کارگردانی عالی را دادهاند تا بازیکن را میخکوب خود کند. با کمک تکنولوژی Sub D تصاویر و نمایهها به خوبی جلوه میدهند و البته برای طراحی محیط و کاراکترها، از چند ضعلی Polygon زیادی استفاده شده است تا جزئیات بیشتری به چشم آید.
بازیهای شوتر میبایست از Frame Rate بالایی برخوردار باشند و افت فریم میتواند پیامدهای جبران ناپذیری برای یک بازی با این سبک و سیاق داشته باشد. بنابراین قرار است این بازی روی ۶۰ فریم در ثانیه اجرا شود که میتواند انتظارات طرفداران سبک FPS را برآورده کند.